תנ"ך - ואם־בעיניו
עמד
הנתק
ושער
שחר
צמח־בו
נרפא
הנתק
טהור
הוא
וטהרו
הכהן:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאִם־בְּעֵינָיו֩
עָמַ֨ד
הַנֶּ֜תֶק
וְשֵׂעָ֨ר
שָׁחֹ֧ר
צָֽמַח־בּ֛וֹ
נִרְפָּ֥א
הַנֶּ֖תֶק
טָה֣וֹר
ה֑וּא
וְטִהֲר֖וֹ
הַכֹּהֵֽן:
ס
(ויקרא פרק יג פסוק לז)
וְאִם־בְּעֵינָיו
עָמַד
הַנֶּתֶק
וְשֵׂעָר
שָׁחֹר
צָמַח־בּוֹ
נִרְפָּא
הַנֶּתֶק
טָהוֹר
הוּא
וְטִהֲרוֹ
הַכֹּהֵן:
ס
(ויקרא פרק יג פסוק לז)
ואם־בעיניו
עמד
הנתק
ושער
שחר
צמח־בו
נרפא
הנתק
טהור
הוא
וטהרו
הכהן:
ס
(ויקרא פרק יג פסוק לז)
ואם־בעיניו
עמד
הנתק
ושער
שחר
צמח־בו
נרפא
הנתק
טהור
הוא
וטהרו
הכהן:
ס
(ויקרא פרק יג פסוק לז)
תרגום אונקלוס:
וְאִם
כִּד
הֲוָה
קָם
נִתקָא
וּסעַר
אוּכָּם
צְמַח
בֵּיהּ
אִתַּסִי
נִתקָא
דְּכֵי
הוּא
וִידַכֵּינֵיהּ
כָּהֲנָא
:
עין המסורה:
וטהרו
-
ד'
בפרשה:
וי'
יג
,
ו
,
כג
,
כח
,
לז.
וטהרו
-
ו':
ראה
לעיל
,
ו.
רש"י:
שער
שחור
-
מניין
אף
הירוק
והאדום
שאינו
צהוב?
תלמוד
לומר:
ושער
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
ט
,
יד).
ולמה
"צהוב"
(לעיל
,
לו)
דומה?
לתבנית
זהב.
["צהוב"
כמו
'זהוב';
'אורבלא'
בלעז.]
טהור
הוא
וטהרו
הכהן
-
הא
טמא
שטיהרו
הכהן
,
לא
טהר
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
ט
,
טז).
ר' יוסף בכור שור:
ואם
בעיניו
עמד
הנתק
-
שלא
פשה
-
הרי
זה
סימן
טהור.
ושיער
שחור
-
סימן
טהרה
אחר.
ויש
לשאל:
בא
סימן
אחד
בלא
חבירו
,
מהו?
נראה
לי
,
שהוא
פלוגתא
דרבי
יאשיה
ורבי
יונתן
(ראה
ב"מ
צד
,
ב);
למאן
דאמר:
'משמע
אחד
אחד
בפני
עצמו'
,
סגי
בחד.
רלב"ג:
ואם
בעיניו
עמד
הנתק
-
רוצה
לומר:
הנתק
שנטמא
בשער
צהוב
דק;
כי
בו
יתכן
שיאמר
שעמד
בעיניו
,
מפני
היות
לו
מראה
מוגבל
,
והוא
הצהובות.
ואמנם
הנתק
בעצמו
אין
לו
מראה
מוגבל
,
אבל
יטמא
באיזה
מראה
שהיה
כשהיו
בו
סימני
טומאה
,
ולזה
יהיה
זה
המאמר
בהכרח
בנתק
שהוחלט
מפני
שער
צהוב.
ושער
שחור
צמח
בו
נרפא
הנתק
טהור
הוא
-
כיון
שאמר
נרפא
,
למדנו
שכבר
היה
מצורע
קודם
זה.
ואמר
,
שאע"פ
שיהיה
בו
שער
צהוב
,
כיון
שצמחו
בו
שתי
שערות
שחורות
במקום
הנתק
,
הנה
זה
ראיה
שסר
עפוש
הדם
,
ושב
באופן
שיתכן
שיצמח
ממנו
השער
לפי
העניין
הטבעי.
וראוי
שתדע
,
כי
אע"פ
שנפלו
אלו
השערות
השחורות
ונשאר
שם
הנתק
והשער
הצהוב
,
הנה
הוא
טהור
,
כי
אמרה
התורה
שהוא
נרפא.
והנה
תהיה
נשירת
אלו
השערות
לסבה
אחרת
זולתי
הצרעת
,
כמו
שיקרה
הקרחות
והגבחות
בזולת
צרעת.