יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
רש"י:
ואם
מפאת
פניו
-
משיפוע
קדקד
כלפי
פניו
קרוי
'גבחת'
,
ואף
הצדעין
שמכאן
ומכאן
בכלל;
ומשיפוע
קדקד
אחוריו
קרוי
'קרחת'
(ראה
תו"כ
תזריע
נגעים
פרשתא
ה
פרק
י
,
ז).
רלב"ג:
ואיש
כי
ימרט
ראשו
-
רוצה
לומר:
שער
ראשו.
קרח
הוא
טהור
הוא
-
למדנו
,
שלאיזו
סבה
שיהיה
נמרט
שערו
,
כיון
שהוא
קרח
עתה
,
שאין
בעור
ראשו
שער
,
הנה
הוא
טהור
,
ולזה
יהיה
דינו
דין
הנתקים;
כי
הקרחת
יבא
הרבה
פעמים
לאנשים
הבריאים.
וכונת
התורה
היתה
בזה
לבאר
לנו
,
שעור
הראש
,
כשלא
היה
בו
שער
,
דינו
כשאר
עור
הבשר
להטמא
בנגעים.
והנה
בארה
התורה
,
כי
זה
המקרה
כשיהיה
במה
שאחורי
הראש
יקרא
'קרחת'
,
וכשיהיה
במה
שהוא
מפאת
פניו
יקרא
'גבחת'.
ודין
נגעי
הקרחת
ונגעי
הגבחת
הם
כדיני
נגעי
צרעת
עור
בשר
,
אלא
שאין
בהם
הפיכת
שער
לבן
,
כי
אין
בהם
שער.
ואין
נגעיהם
מצטרפים
זה
עם
זה
,
ולזה
הבדילה
התורה
הקרחת
מהגבחת
,
עם
היות
דיניהם
שוים.
והסבה
בזה
,
להתחלף
טבע
אחורי
הראש
מטבע
הצדדין
,
כמו
שנזכר
בספרי
הרפואה.
וזה
,
כי
אחורי
הראש
תמשול
הלבנה
,
ובצדדי
הראש
ימשלו
השחורה
והאדומה
,
שהלבנה
מקבלת
לכל
אחד
מהם
,
ואם
היתה
הפכיותה
לאדומה
יותר
חזק;
ולזה
יראה
שההווה
מהם
מהנגעים
הוא
מסבות
מתחלפות
להתחלפות
המקבלים
,
ולזה
לא
יצטרפו
זה
עם
זה
ולא
יפשו
זה
לתוך
זה.
הלא
תראה
כי
בשחין
ובמכוה
הבדילה
התורה
גם
כן
,
עם
היות
דיניהם
שוים
,
להיות
החום
הנכרי
אשר
בהם
מסבות
מתחלפות.