תנ"ך - ויבכו
בני
ישראל
את־משה
בערבת
מואב
שלשים
יום
ויתמו
ימי
בכי
אבל
משה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּבְכּוּ֩
בְנֵ֨י
יִשְׂרָאֵ֧ל
אֶת־מֹשֶׁ֛ה
בְּעַֽרְבֹ֥ת
מוֹאָ֖ב
שְׁלֹשִׁ֣ים
י֑וֹם
וַֽיִּתְּמ֔וּ
יְמֵ֥י
בְכִ֖י
אֵ֥בֶל
מֹשֶֽׁה:
(דברים פרק לד פסוק ח)
וַיִּבְכּוּ
בְנֵי
יִשְׂרָאֵל
אֶת־מֹשֶׁה
בְּעַרְבֹת
מוֹאָב
שְׁלֹשִׁים
יוֹם
וַיִּתְּמוּ
יְמֵי
בְכִי
אֵבֶל
מֹשֶׁה:
(דברים פרק לד פסוק ח)
ויבכו
בני
ישראל
את־משה
בערבת
מואב
שלשים
יום
ויתמו
ימי
בכי
אבל
משה:
(דברים פרק לד פסוק ח)
ויבכו
בני
ישראל
את־משה
בערבת
מואב
שלשים
יום
ויתמו
ימי
בכי
אבל
משה:
(דברים פרק לד פסוק ח)
תרגום אונקלוס:
וּבכוֹ
בְנֵי
יִשׂרָאֵל
יָת
מֹשֶׁה
בְּמֵישְׁרַיָא
דְמוֹאָב
תְּלָתִין
יוֹמִין
וּשׁלִימוּ
יוֹמֵי
בְכִיתָא
אֶבלָא
דְמֹשֶׁה
:
רש"י:
[בני
ישראל
-
הזכרים.
אבל
באהרן
,
מתוך
שהיה
רודף
שלום
ונותן
שלום
בין
איש
לרעהו
ובין
אשה
לבעלה
,
נאמר
בו
"כל
בית
ישראל"
(במ'
כ
,
כט)
-
זכרים
ונקבות
(ראה
פר"א
יז)].
ראב"ע:
בני
ישראל
-
ובאהרן
כתוב
"כל
בית
ישראל"
(במ'
כ
,
כט)
,
בעבור
כבוד
משה.
ויתמו
-
וכאשר
תמו
ימי
בכי
אבל
משה
,
שמעו
בני
ישראל
אל
יהושע
,
ויעשו
כאשר
צוה
יי'
את
משה
-
שישמעו
אל
יהושע.
מלא
רוח
חכמה
-
היא
רוח
יי';
והעד:
כי
סמך
משה
את
ידיו
עליו
,
כי
לא
מצא
כמוהו
בישראל
שישען
עליו.
רלב"ג:
וזכר
שכבר
בכו
בני
ישראל
את
משה
שלשים
יום
בערבות
מואב
,
במקום
שהיתה
שם
ישיבתו.
ואמר
,
שאחר
שלשים
יום
תמו
ימי
בכי
אבל
משה
,
להעיר
,
שאין
ראוי
להתאבל
יותר
מדאי
גם
על
שלם
כמשה
,
אבל
בכוהו
החק
הנהוג
,
כמו
שבכו
אהרן
שלשים
יום
(ראה
במ'
כ
,
כט).